Hashtag został po raz pierwszy użyty 23 sierpnia 2007 r. Chris Messina jako pierwszy zasugerował użycie hashtagu do śledzenia rozmów na Twitterze. Jednak jego pomysł został odrzucony i zapomniany. Pomimo tego zaczął ich używać, żeby zobaczyć czy może rozpocznie nowy trend. Pierwszym hashtagiem Messiny był #barcamp.
Hashtag był używany jako liczba albo funty. „Hashtag” był kiedyś kojarzony ze znakiem „funta” w USA. Pod koniec XIX wieku maszyna do pisania Blickensderfer model 5 używała „#” do określania wagi, ponieważ nie posiadała symbolu lb. Jednak kiedy używało się „#” na początku był on czytany jako liczba.
Nie można opatentować hashtagu. Niektórzy zastanawiają się, dlaczego Messina nie opatentował hashtagu. Nie mógł, ponieważ opatentować można tylko projekt albo wynalazek, a sam „#” już wcześniej istniał. Jedynym sposobem na posiadanie własnego hashtagu jest stworzenie go jako znak towarowy.
W 2010 roku wprowadzono funkcję zwaną „hashflag”. Twitter używał „hashflag” podczas Mistrzostw Świata 2010 w RPA. Funkcja ta po mistrzostwach została usunięta i wróciła ponownie w roku 2014 podczas Mistrzostw Świata w Brazylii. Funkcja pozwalała użytkownikowi wpisać trzyliterowy kod jednego z 32 krajów, a następnie zastępowało go flagą konkretnego kraju.
Hashtagi są tak popularne, że pojawiają się w naszym jedzeniu. W 2014 r. Bird’s Eye stworzyło chrupki, które nazwali „mashtag.” Była to zaktualizowana odmiana ich słynnych chrupek w kształcie buziek. Chrupki zawierały hashtag i różne inne symbole związane z mediami społecznościowymi.
Hashtag znajduje się w słowniku oksfordzkim. W czerwcu 2014 r. do słownika oksfordzkiego dodano słowo „hashtag”. I ma ono taką definicję: „Słowo lub fraza z symbolem # przed nim, używana w serwisach społecznościowych i aplikacjach, dzięki czemu można wyszukiwać wszystkie wiadomości o tej samej tematyce.”
Thedress stało się viralem w 2015 r. 26 lutego 2015 r. Caitlin McNeill opublikowała zdjęcie sukienki na swoim Tumblr i zapytała, czy sukienka jest niebiesko-czarna, czy biało-złota. Światowa dyskusja zaczęła pojawiać się na innych platformach społecznościowych, takich jak Twitter, gdzie ludzie zaczęli używać hashtagów #blueandblack i #whiteandgold, które stały się sposobem na powiedzenie, jaki kolor widziałeś w #Thedress.
TwitterBestFandom był tweetowany 60 055 339 razy w ciągu 24 godzin. 17 marca 2019 r. #TwitterBestFandom pobił rekord świata jako najczęściej używany hashtag na Twitterze. Przez 24 godziny 16 i 17 marca użyto go, aby umożliwić głosowanie w 14. konkursie Soompi Awards, gdzie nagradzają najlepszych w koreańskiej branży telewizyjnej, muzycznej i rozrywkowej.
Najczęściej używanym hashtagiem 2021 roku na Instagramie był #love. Rok 2021 był rokiem, w którym świat zaczął wracać do normy. Chociaż istniały popularne hashtagi związane z wydarzeniami, które miały miejsce aktualnie na świecie jednak #love był najpopularniejszy. Być może pokazuje to, że bez względu na to, co dzieje się na świecie, wszystko, czego potrzebujemy, to #love, aby przetrwać.
Źródło: Guinness World Record For Longest Twitter Hashtag Has Been Announced
Everything You Need to Know About Hashtags
Good Question: How Did The Pound Sign Become A Hashtag?
5 Quick Facts About the Hashtag
Most used hashtag on Twitter in 24 hours
Hashtag turns 10: Seven facts you didn’t know about the trending symbol